Jakt helg.

Ja vilken helg! Har varit mycket jobbigt men fan så roligt också.

Lördag upp 06.15 och iväg samling klockan åtta i Sölje. Va mycket trött men bara dagen kom igång
gick det fort.
Vår valp iso snart ett år tog upp en ensam mindre älg och jaga för första gången.
Han höll på i över tre timmar.Så himla kul. Har filmat med mobilen.
Det kom till en tjur som höll på att anfalla mej på 4 meter det har jag också filmat.
Så himla häftigt. Bättre har jag inte vart med om,men måste erkänna att jag va bra rädd.

Hem gjorde tacos och såg på SATC hela kvällen :)

Söndag upp 06.00 samling åtta i Borgvik. Hjälp vad trött jag var denna morgon.
Skulle med Anne idag, de va ingen dret de heller.
Isse hennes vita älghund fick upp och jaga i en timma innan det skena.
Detta var en ensam vuxen älg så den var inte lovlig tyvärr. Så också tjuren på lördagen.-
ANnars hade pappa nog skjutit den ilskna tjuren som skulle ta mej :P

Robin gjorde Köttfärsås och Spagetti idag. Starkt!

Kan konstatera att jag lär ha träningsverk i benen imorn efter allt pulsande i snön.
Jag och Anne gick inte vilse iaf :P Till skillnad mot andra.
Har varit en mycket rolig helg förutom att vi inte fick skjuta och aningen mkt snö.

Hissar idag Svenska landslaget i Bandy som tog VM Guld.
Dissar slask och dåligt plogade vägar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ingen fara, jag glömde höra av mig jag hehe. Kul med spännande älgjakt ! :)

2009-01-25 @ 22:38:34
Postat av: Anne

Hallooo bruden... Har du återhämtat dig och ramlat rakt in i livet efter helgen eller? Kom du upp i ottan...Rolig dag igår. Kul blogg att läsa. Kramis

2009-01-26 @ 21:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0